6 tipů pro lepší spánek

04. 07. 2018
6 tipů pro lepší spánek

Ten pocit, když se ráno probudíš a cítíš se jako pytlem praštěný. Poznáváš se? Mohli bychom sáhodlouze jmenovat všechny příčiny, které tohle mohou způsobit. Takže jen namátkou. Může za to nevhodná matrace, nepravidelná pracovní doba, špatná životospráva a nejčastější příčinou bývají psychické problémy a stres. Důvodů může být opravdu více. Jestli jsi na žádný nepřišel a se spánkem máš stejně problémy, zkus naše ověřené tipy. Žádné strachy. Nemusíš si přestavovat byt, abys měl kolem sebe správnou auru pro klidný spánek.


1.    Kávička o páté? OK, když půjdeš spát až v jedenáct.

Co jednoduššího můžeš pro sebe udělat než, že se nebudeš nalévat kofeinem a energy drinkem 6 hodin před spaním. Teda, energy drink nepij raději vůbec. ☺ Nepopíráme případy, které jsou schopné po kávě klidně usnout. Ale věz, že tělo kofein musí určitým způsobem zpracovat a tímto zdravému spánku rozhodně neprospěješ. A pokud si dáváš kafe v šest a pak běduješ, že nemůžeš usnout. Tak pardon, ale není divu. Takže dodrž tohle základní pravidlo a půjde ti to lépe.


2.    A co tahle večeře a k tomu pár piv?

Neboj se nic, jíst ani pít ti nezakazujeme. S mírou a s ohledem na své zdraví můžeš všechno, ale zase bys měl dodržet určitou hodinu. Někdo doporučuje večeřet v pět, někdo v šest. Asi je jasné, že dát si šťavnatého steaka v jedenáct v noci není úplně pro tvé tělo ideální. Nicméně jez tak, abys měl alespoň 3 hodiny na to strávit jídlo a vstřebat vypitý alkohol. Tělu tak v noci ulevíš a dopřeješ mu prostor na nabití tvých baterek na 100 %.


3.    Když mě běhání baví nejvíce v noci…

Jasně, nikde žádný ruch.  Málo lidí, kteří by očumovali. Nebo prostě jen na cvičení přes den není čas. Rozhodně si to přizpůsobte dle svého, ale myslete přitom i na své zdraví. Když pomineme endorfiny, které se chtějí po cvičení projevit, je tady ještě druhý faktor. Při jakémkoliv sportu se vám zvyšuje tělesná teplota, která se velmi pomalu vrací do normálu. Takže klidně večer zamakej, ale dej si alespoň dvě hodiny, aby ses dostal opět do klidu.


4.    Mám toho hodně, jedu dlouho do noci.

Co je víc? Zdraví, nebo práce? Jak vypadají tvé priority, do toho nám nic není. Dnešní uspěchaná doba si to snad i žádá, ale nesmí se z toho stát pravidlo. I tady mohou začínat psychické problémy, které narušují klidný spánek. Ale teď k věci. Ať toho máš moc, nebo prostě jsi sova a večer ti to jde lépe od ruky, vždy alespoň hodinku před spaním vypni. Nekoukej do mobilu, do monitoru a ani na televizi. Nech prostě oči chvíli odpočinout od veškeré elektroniky.


5.    Jak by měl vypadat můj každovečerní rituál?

A konečně ten nejoblíbenější tip, na který celou dobu určitě čekáš. Každý den, 30 minut před ulehnutím, si dáš osvěžující nápoj s lehkou sladkou chutí připomínající fíkus. Mňam! Malá závislost (myslíme v dobrém), která nese název Good Night drink. Na tento krok si snadno zvykneš a konečně si budeš moc dopřát kvalitní spánek.


6.    Ještě maličkost…

Nastává chvíle, na kterou ses připravoval. Dopřej si kvalitní matraci a ulehni v dobře vyvětrané místnosti. Čerstvý vzduch je základ.
Dobrou noc, hezky se vyspi a těš se na příjemné probuzení.


Tým fanoušků lepšího spánku!

CHCI DRINK